422 558 238 Łódź

Automatyka do bram to ogromne ułatwienie i udogodnienie, bo w końcu nie trzeba wysiadać z auta, by zamknąć bramę wjazdową po opuszczeniu posesji. Jednak jak każdy sprzęt o mniejszym lub większym stopniu zaawansowania technologicznego, może ulec awarii – zwykle w najmniej odpowiednim momencie, np. w chwili przyjęcia dużej dostawy. Jakie uszkodzenia napędów zdarzają się najczęściej, czym są spowodowane i jak im zaradzić?

Zasadniczo awarie napędów bram wjazdowych możemy podzielić na trzy kategorie: spowodowane przez różnego rodzaju zaniedbania ze strony użytkownika, spowodowane nieprawidłowym montażem oraz wynikające z usterek czysto technicznych. W każdym przypadku warto skontaktować się z profesjonalistami, którzy zajmą się naprawą np. w ramach zawartej umowy serwisowej.

  1. Awaria silnika napędu
    Silnik napędu może ulec awarii, jeśli intensywna eksploatacja bramy doprowadzi do zużycia szczotek, przekładni lub magnesów. Zanim brama całkowicie przestanie się otwierać czy zamykać, mogą pojawić się pierwsze objawy, jak np. nietypowy dźwięk wydawany przez mechanizm w trakcie pracy bądź inne zakłócenia. Fachowiec przyjrzy się silnikowi i dokona niezbędnych napraw, niekiedy konieczna może być wymiana trwale uszkodzonych elementów.
  2. Uszkodzenie przewodów napędu
    Uszkodzone przewody napędu poznamy po tym, że brama albo wcale nie będzie się otwierać, albo jej praca będzie przerywana. Przyczyną uszkodzenia przewodów może być zanieczyszczenie, zawilgocenie, defekt mechaniczny, nieprawidłowe użytkowanie lub przegryzienie przez zwierzę (najczęściej są to łasice, szczury i kuny). Konieczna jest interwencja profesjonalisty, który wymieni uszkodzone przewody na nowe. Warto także dodatkowo zabezpieczyć teren przed zwierzętami, regularnie dbać o stan okablowania oraz użytkować mechanizm zgodnie z instrukcją.
  3. Nieprawidłowo wyregulowany włącznik krańcowy lub przeciążeniowy
    Jeśli prace montażowe wykonała osoba bez doświadczenia i profesjonalnego przygotowania, może to skutkować nieprawidłowym wyregulowaniem wyłącznika krańcowego bądź przeciążeniowego, a to z kolei prowadzi do problemów z działaniem systemu. Możliwe też, że uszkodzeniu ulegnie całkowicie poprawnie zainstalowany przewód wyłącznika. Zadaniem fachowca będzie regulacja albo wymiana wyłącznika na nowy model.
  4. Użycie tańszych zamienników
    Nierzadko spotykany problem stanowi chęć zaoszczędzenia pieniędzy na utrzymaniu automatyki do bram wjazdowych. Efekt często jest odwrotny do zamierzonego, bo tańsze zamienniki nie są tak dobrze dopasowane do układów, jak te oryginalne czy pochodzące od autoryzowanych dystrybutorów części. Profesjonalista wymieni element na nowy, zgodny ze standardem producenta.
  5. Niedopasowanie napędu do ciężaru bramy
    Ta awaria często także wynika z chęci zaoszczędzenia i zlecenia montażu bramy wjazdowej osobie bez odpowiedniego doświadczenia oraz wiedzy. Producenci automatyki do bram nie bez powodu w specyfikacji uwzględniają rekomendowaną maksymalną wagę bramy. Przekroczenie tej wartości może prowadzić do sporych obciążeń, a finalnie nawet do spalenia napędu. W tym przypadku rozwiązaniem może być albo wymiana napędu na bardziej wytrzymały, albo całkowita wymiana bramy.

Często problemy wynikają z pozornych oszczędności, zaniedbań oraz nieprawidłowego użytkowania bramy wjazdowej. Zapraszamy do współpracy z firmą Bramsec z siedzibą w Łodzi – w ramach zawartej umowy serwisowej zajmiemy się naprawą bram wjazdowych. Wymienimy uszkodzone przewody napędu, wyregulujemy wyłączniki, wyczyścimy fotokomórki i nie tylko.