422 558 238 Łódź

Analiza ilości zleceń serwisowych i montażowych jakie firma Bramsec podejmowała w okresie ostatnich pięciu lat
daje typowy obraz odzwierciedlający dynamikę rynku usług dla przemysłu.
Kiedy spojrzymy na wykres sumaryczny z okresu lat 2019-2023 widzimy wyraźny spadek w okresie ósmego miesiąca roku, jest nim sierpień czyli miesiąc najczęściej rezerwowany na przerwy urlopowe. Jest to jednocześnie miesiąc przeznaczany w większych zakładach przemysłowych na przerwy techniczno konserwacyjne, to idealny czas na wymiany starszych rozwiązań na nowe bez zakłócania logistyki wewnętrznej. “Bramsecowy” dołek wykresowy w okresie przerw technicznych przedsiębiorstw produkcyjnych, to efekt niewykorzystanego potencjału ale również braków kadrowych w tym okresie. Spadek ilości zleceń realizowanych lub zlecanych zaczyna się już od szóstego miesiąca (czerwiec) i dopiero we wrześniu gwałtownie “przyśpiesza”.

bramsec serwis bram

Kolejny spadek jaki zauważamy występuje w piątym miesiącu czyli w maju. W dużej mierze jest to zasługa przerwy świątecznej, która często obejmuje pierwszy tydzień miesiąca. Najbardziej pracowitymi miesiącami okazują się styczeń i listopad. Okres, który daje najlepszą dynamikę zleceń przypada na sezon jesienno zimowy począwszy do silnego wzrostu we wrześniu, który stopniowo wygasa po styczniu. Są to bardzo istotne dane analityczne, które mogą posłużyć ustalaniu skutecznej strategii marketingowej. Kluczowym powinno być wyrównywanie krzywej stabilizując ilości realizowanych zleceń.

Bramsec naprawa bram statystyka zleceń

Kolejny wykres pokazuje dynamikę miesięczną względem kolejnych lat. W roku 2020 odnotowano wzrosty zleceń w 7 miesiącach wobec roku ubiegłego. W roku 2021 odnotowano wzrosty aż w 11 miesiącach wobec roku poprzedniego i był to najbardziej progresywny rok, zaś w roku 2022 wzrosty był tylko w siedmiu miesiącach czyli podobnie jak w roku 2020. Rok 2023 przyniósł progres wzorcowo dodatkowo o jeden miesiąc więcej niż w ubiegłym roku czyli wzrosty odbyły się w ośmiu miesiącach co świadczy o stabilności dynamiki zleceń, gdzie zbyt duże różnice nie są dobrym objawem. Najbardziej zróżnicowane miesiące to miesiące: pierwszy, czwarty, szósty, dziesiąty i dwunasty. Miesiące o stałym przyroście zleceń w każdym roku to miesiące trzeci i ósmy. Najmniej dynamicznymi miesiącami okazały się piaty, siódmy i dziewiąty.

W okresie pięcioletnim największy wzrost przypadł na czwarty miesiąc i w dalszej kolejności miesiące trzeci i dwunasty. Najniższą różnice we wzrostach zleceń w pięcioletnim odstępie przypadł na miesiąc jedenasty. (JJ/Bramsec)