Z perspektywy codzienności nawet nie zadajemy sobie sprawy jak silnie zmienia nas technologia, a powrót do przeszłości odbierany jest emocjonalnym wstrząsem. Zobaczmy jak zmieniała się historia firmy Bramsec na podstawie wizerunku strony internetowej będącej bardzo trafną ilustracją upływających technologii w komunikacji. Bramsec to 15 lat działalności, przy takim czasie obecności na rynku możemy mówić już o silnej marce, której pozycję stale należy uzasadnić odpowiednim wizerunkiem. Pierwsza strona powstała w 2009 roku i miała postać typowej wizytówki wykonanej w technice prostego kodu html spajanego funkcjami php. O responsywności nikt jeszcze nie śnił dlatego ilustracja przewodnia objęta jest pływającą ramką. Pięknie cieniowane menu w JavaScript i szereg odnośników składających się na ofertę firmy. To zaledwie projekt, z którego możemy wyczytać że Bramsec oficjalnie rozpocznie życie w sieci z dniem 1 kwietnia 2010 roku i wcale nie będzie to “prima aprilis” (dzień żartów).
Kolejna zmiana nastąpiła w roku 2012 czyli dwa lata później. Zniknęło “guzikowe menu” za sprawą odchodzenia do technologii JavaScript w tym elemencie stron, w zamian pojawiła się segmentacja oferty na trzy profile. To pierwsze sygnały usprawnień nawigacyjnych dla użytkowników. W świecie stron internetowych rozpoczął się wyścig o czas dostępu do informacji.
Dopiero w roku 2019 możemy mówić o wyraźnej zmianie, która nastąpiła po tajemniczym braku danych w historii strony Bramsec. Nowa strona Bramsec to już nowe środowisko oparte na CMS WordPress. Prostota podstawowego szablonu może nieco dziwić. Nie został zachowany czy też odtworzony z modyfikacją kontynuowany w poprzedniej wersji model układu strony głównej.
W roku 2021 skorygowano budowę czołówki i wizerunek strony zaczął nadążać za obecnymi trendami. To nadal środowisko popularnego WordPress, który znacznie napuchnął od usprawnień i rozszerzonych funkcji. Strona jednak nie jest tuż typową wizytówką prezentującą ofertę ale stopniowo przyjmuje formę narzędzia komunikacyjnego na wzór aplikacji pisanych na smartfony Duży centralny przycisk ujawnia głowny profil działaności firmy Bramsec. W jego tle sugestywna ilustracja utwierdzająca użytkownika że jeśli szuka firmy do serwisu bram to jest w odpowiednim miejscu. Zaakceptowana technika ikonografii zastąpiła dotychczas stosowane menu w postaci fraz i nazw. Strona nadal w swojej centralnej części była dwupanelowa.
Pod koniec roku 2023 podjęta została próba skierowania strony na adaptację do większej mobilności. Była to postać przejściowa, w której pojawił się szereg problemów technicznych i tych które wychodzą poza podtrzymywaną filozofię SEO skierowaną na budowanie pozycji serpów strony w wynikach szukarki Google. Kompromis pomiędzy lekkością strony zmierzającej do narzędzia mobilnego a obfitym w treść środowiskiem tworzonym na rzecz pozycjonowania jest trudny do osiągnięcia w dobie wyścigu o pozyskanie uwagi przypadkowego klienta.
Nie wiemy co przyniesie przyszłość, ci którzy starają się ją ujarzmić nie mają lekkiego życia, ale to do nich należy pierwszy krok, który widać już na przykładzie stron korporacyjnych lub takich jak banki. Obserwujemy wyraźny podział na treści i narzędzia zamówień. Obszerności treści jak by dziś nie pasowała do niecierpliwej mobilności, a funkcja strony internetowej staje się jedynie przynętą kierującą ruch do zwartych na smartfon aplikacji internetowych. (JJ/Bramsec)