Obecność firmy Bramsec na rynku usług serwisowania czyli napraw bram, szlabanów i ramp przeładunkowych to już ponad dekada lat działalności. Firma nadal mieści się w pojęciu małych przedsiebiorstw o zasięgu lokalnym w mieście Łodzi choć w praktyce jej portfel klientów wykracza poza region centralnej Polski i niekiedy zmusza do operowania w dalszym obszarze województw jak śląskim, wielkopolskim czy mazowieckim.
Siłą napędową firmy Bramsec jest wieloletnia współpraca z dużymi podmiotami w postaci największych w Łodzi firm produkcyjnych oraz cental logistycznych. W ostatnich latach zacieśniła się współpraca z jedną z sieci supermarketów.
Bramsec nie prowadzi statystyki i segmentacji klientów a ich liczba jest trudna do ustalenia, w przybliżeniu stałych klientów może być kilkuset.
Mięsieczne statystyki zleceń oscylują przy liczbie około 120 i mają tendencje wzrostowe. Pod tym wzgledem Bramsec może okazać się liderem serwisowym w województwie łódzkim.
Cechą szczególną Bramsec jest niezależność w zakresie oferowania produktów. Firma nie jest obciążona umowami wyłączności ze strony marek producentów przez to ma szerszą zdolność oscylowania w ofercie różnych dostawców co w niektórych przypadkach spotyka się z polityką utrudniania dostępu do informacji i zamówień ze strony dostawców preferujących i premiujących własne ekipy montażowe oraz firmy zależne. Wybór niezależnośći firmy Brasmec to wyzwanie i jednocześnie konieczność utrzymania przez personel techniczny wiedzy oraz kompetencji dotyczącej obszernej oferty produktów wszystkich dostępnych marek na rynku. Jest to często pułap nieosiągalny przez firmy serwisujące dedykowane produkty jednego producenta.
Firma ma określony brand ze specyfiką świadczenia usług dla podmiotów przemysłowych. W drodze wyjątku i zaszłości w mniejszym stopniu obsługuje również osoby fizyczne i małe podmioty, które niekiedy muszą logistycznie ustąpić pierwszeństwu zażegnania awarii w wiekszych przedsiębiorstwach, stąd pojawiają się w Internecie, zwłaszcza od osób fizycznych nie znających specyfiki i przeznaczenia firmy negatywne opinie niezadowolenia. Firma Bramsec ich nie komentuje gdyż nie jest to dedykowany sektor rynku i tłumaczenie tego nie spotka się ze zrozumieniem detalistów domagajacych się gotowości do ich obsługi w pierwszej koleności. Jest to niekiedy trudne do osiągnięcia i czasami sekcja ustalajaca grafik zleceń nie ma na to wpływu.
Pod względem wyposarzenia Bramsec posiada trzy zaplecza magazynowe w tym miejsce warsztatowe, cztery sekcje samochodów technicznych, dwa pojazdy transportu i dwa podesty ruchome pozwalające na wygodną i bezpieczną pracę przy wysokich bramach przemysłowych. Ekipy techników zawsze pracują w prach spełniając warunek zobowiązany przepisami BHP i wymagany w wielu dużych przedsiębiorstwach.
Logotyp firmy jest czytelny a jego prezentacja mieści się w obecnych trendach. Pod względem wizerunkowym brand firmy Bramsec jest oceniany za najbardziej nowoczesny ze wszystkich brandów działających na łódzkim rynku i jest w czołówce Polski. Firma posiada katalog ofertowy oraz ulotkę informacyjną. Prowadzi też w ograniczonym stopniu kampanię brandingową. Żadna z firm konkurencyjnych nie operuje takimi narzędziami czyniąc z firmy Bramsec lokalnego lidera marketingu w tej branży usług serwisowych.
Namawiałem kilka internetowych portali informacyjnych do uruchomienia ratingu podmiotów gospodarczych w tym sektorze usług bardziej jako rynkową ciekawostkę niż sugestia dla klientów, bezskutecznie, dlatego nie można oficjalnie i wiarygodnie podać na jakiej pozycji wśród podobnych firm w Polsce mógby uplasować się Bramsec? Ratingi są znakomitym narzędziem pracy dla kierownictwa firm a ich brak spowalnia rozwój konkurencyjności. W mojej ocenie Bramsec w kategorii małych, niezależnych firm serwisujacych bramy przemysłowe utrzymuje wysoką pozycję względem podobnych podmiotów w Polsce. (JJ/Bramsec)