- Rampy najazdowe
- Doki przeładunkowe
- Uszczelnienia dokowe
- Bramy segmentowe
wszystko to stanowiskiem przeładunkowym nazywamy
Rampy najazdowe, doki, uszczelnienia, bramy dokowe
Rampy najazdowe, doki, uszczelnienia, bramy dokowe
_ Montaż elementów stanowisk przeładunkowych rampy, uszczelnienia, bramy.
_ Naprawy bieżące wszystkich elementów stanowisk przeładunkowych.
_ Wymiany elementów hydraulicznych, central sterujących, odbojnic, elementów bram.
_ Serwis pogwarancyjny. Posiadamy duże zaplecze części zamiennych.
_ Przeglądy i konserwacja oraz umowy stałej współpracy.
Posiadamy kilka ekip serwisowych w zespołach dwuosobowych zgodnie z wymaganiami BHP, które mogą operować jednocześnie w różnym regionie. Mamy też dwie sekcje łącznikowe na ekspresowe dostawy potrzebnych części z naszego magazynu do miejsca usuwania awarii. Na rynku jesteśmy obecni ponad 12 lat a wśród naszych klientów są marki, które wszyscy z nazwy doskonale znają i na co dzień spotykają.
Dok przeładunkowy czyli kompleksowe stanowisko przeładunkowe to system kilku urządzeń ułatwiających przeładunek towarów. Dok przeładunkowy łączy w sobie 4 podstawowe elementy: rampę przeładunkową, fartuch uszczelniający (śluzę uszczelniającą), bramę i odbojniki oraz element dodatkowy w postaci naprowadzaczy kół. Wszystkie te urządzenia współpracują ze sobą i są autonomicznym w stosunku do hali układem dostawionym do elewacji.
Brama dokowa segmentowa lub rolowana w zakresie budowy i działania nie różni się od bramy przejazdowej segmentowej/rolowanej. Istotne różnice pojawiają się natomiast na etapie doboru bramy do istniejących warunków montażowych i co najważniejsze do funkcji jaką ma spełniać
Podczas pomiaru warunków montażowych zwykłej bramy segmentowej/rolowanej przejazdowej (leżącej na poziomie jezdni) najważniejsze są: szerokości i wysokość otworu (uzależniona od wysokości pojazdu z naddatkiem). Inaczej jest w przypadku bramy dokowej segmentowej/rolowanej, ponieważ brama taka posiada wymiary w świetle zależne od różnorodnych czynników, np.:
wysokości rampy, rodzaju zastosowanej rampy,
rodzaju przeładowywanych towarów,
wielkości i wyposażenia obsługiwanych modeli samochodów,
ewentualnie zastosowanych rur najazdowych,
wysokości wózka widłowego.
Maksymalna wewnętrzna szerokość aut ciężarowych wynosi +/- 2500 mm. Aby pojazd zawsze przeładowywać na jego całej szerokości, minimalna szerokość bramy musi odpowiadać jego szerokości. W praktyce auta prawie nigdy nie stoją centralnie w stosunku do światła otworu lecz są przestawione do 30 cm na stronę, dlatego też szerokość światła otworu bramy dokowej musi być większa niż 2500 mm.
Naprowadzacze kół stanowią wyposażenie dodatkowe doku przeładunkowego. Zbudowane są z rur stalowych, ocynkowanych lub opcjonalnie polakierowanych. Montowane są na jezdni dojazdu przed stacjami przeładunkowymi.
Naprowadzacze kół ułatwiają bezpieczne i precyzyjne dokowanie samochodu w miejsce przeładunku. Chronią pojazd, rampę i uszczelnienie przed uszkodzeniem, ułatwiają manewry pojazdowi, a co za tym idzie przyczyniają się do szybszego dokowania i skracają czas przeładunku.
Istnieją dwa sposoby montażu naprowadzaczy: poprzez zabetonowanie lub przykręcenie do istniejącego podłoża. Naprowadzacze ze względu na to, iż zbudowane są z rur okrągłych nie zagrażają uszkodzeniu kół w pojazdach dokujących.
Odbojniki gumowe chronią rampę i budynek przed uszkodzeniami. Amortyzują siły, które występują podczas dokowania samochodu ciężarowego. Odbojniki gumowe są stabilne i jednocześnie elastyczne. Dostępne są w różnych kształtach i rozmiarach. Mogą być wykonane z gumy lub wysokiej jakości poliuretanu bądź z płyty stalowej wypełnionej rdzeniem o właściwościach amortyzujących. Istnieją również odbojniki ruchome, które dostosowują się do pionowych ruchów pojazdu dzięki możliwości regulacji wysokości.
Rampa przeładunkowa służy do niwelowania różnic wysokości pomiędzy poziomem posadzki hali magazynowej a poziomem przeładowywanego samochodu.
Rampa zbudowana jest z wytrzymałej, spawanej, stalowej konstrukcji oraz odpornej na odkształcenia poprzeczne, co umożliwia wyrównanie wysokości nawet w przypadku nierówno rozłożonego obciążenia w dokującym pojeździe.
Rampa z klapą wysuwaną gwarantuje płynne i bardzo precyzyjne wysuwanie się klapy (języka). Pozwala na ustalenie minimalnego obszaru oparcia języka na skrzyni pojazdu, co umożliwia rozładunek samochodów załadowanych aż po brzeg naczepy. Rampa tego typu wyposażona jest w dwa siłowniki hydrauliczne podnoszące platformę rampy oraz jeden siłownik obsługujący klapę rampy. Rampa wyposażona jest także w automatyczne zawory bezpieczeństwa wbudowane w siłowniki hydrauliczne. Zawory te natychmiast blokują rampę. Jest to szczególnie istotne w sytuacjach, gdy samochód ciężarowy za wcześnie odjedzie od obciążonej platformy. Taka konstrukcja rampy przeładunkowej zapewnia jej niezawodną i co najważniejsze bezpieczną pracę.
Rampa z klapą składaną (opuszczaną) wspomagana jest systemem dwóch siłowników hydraulicznych podnoszących platformę oraz jednego siłownika opuszczającego klapę rampy. Rampa obsługiwana jest za pomocą skrzynki sterującej. Poprzez przytrzymanie przycisku platforma unosi się do najwyższej pozycji i automatycznie wysuwa klapę. Następnie platforma opuszcza się do momentu, w którym klapa oprze się na skrzyni ładunkowej pojazdu. Co ważne platforma rampy opuszczanej dostosowuje się do ruchów zawieszenia pojazdu. Po zakończeniu procesu załadunku lub rozładunku wciśnięcie przycisku spowoduje powrót platformy i klapy do pozycji spoczynkowej. Rampa wyposażona jest standardowo w automatyczne zawory bezpieczeństwa.
Platforma i klapa rampy wykonane są z wysokogatunkowej stali. Dostępne są standardowo w wersji malowanej (w kolorze niebieskim lub czarnym) lub ocynkowanej. Na życzenie mogą być pomalowane na inny kolor z palety RAL.
Wszystkie rampy przeładunkowe odpowiadają normom CE oraz są zgodne z TÜV/GS. Poza tym spełniają wymagania normy EN1398.
Jednym z elementów kompletnego stanowiska przeładunkowego jest uszczelnienie bramy dokowej, którym jest fartuch uszczelniający (inaczej rękaw doszczelniający, śluza uszczelniająca). Jakie funkcje pełni fartuch uszczelniający? Uszczelnia pojazd wsunięty w otwór bramowy. Chroni pracowników i przeładowywane towary przed szkodliwym działaniem czynników atmosferycznych np. przed deszczem. Gwarantuje utrzymanie optymalnej temperatury wewnątrz pomieszczeń, w których składowane są towary. Obniża koszty utrzymania obiektu poprzez zmniejszenie zużycia energii potrzebnej do ogrzewania. Zapobiega powstawaniu przeciągów i dużych różnic temperatur, co z pewnością poprawia komfort pracy pracowników i przyczynia się do zmniejszenia absencji chorobowej wśród personelu pracującego przy przeładunkach.
Każdy element doku przeładunkowego pełni bardzo ważną funkcję podczas przeładunku w obiekcie logistycznym:
Rampa przeładunkowa łączy i wyrównuje powierzchnię magazynu z podłogą samochodu dostawczego
Fartuch uszczelniający (inaczej rękaw doszczelniający, śluza uszczelniająca) chroni strefę przeładunku, towary i pracowników przed niekorzystnym wpływem warunków atmosferycznych oraz zapewnia odpowiednie warunki sanitarne
Brama dokowa stanowi szczelne zamknięcie magazynu
Odbojniki najazdowe przeciwdziałają tarciu pomiędzy samochodem dostawczym a dokiem i amortyzują wstrząsy powstałe podczas dojeżdżania samochodu do doku
Naprowadzacze kół ułatwiają bezpieczne i precyzyjne dokowanie samochodu w miejsce przeładunku. Chronią pojazd, rampę i uszczelnienie przed uszkodzeniem, ułatwiają manewry pojazdowi a co za tym idzie przyczyniają się do szybszego dokowania i skracają czas przeładunku.
W zależności od potrzeb klienta, częstotliwości korzystania z doku, warunków montażowych, rozmiaru dokujących pojazdów, rodzaju przeładowywanych towarów stanowisko przeładunkowe wyposażyć można w różne rodzaje ramp, uszczelnień i innych elementów wspomagających przeładunek. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom stanowisko przeładunkowe można całkowicie zautomatyzować, co znacząco przyspiesza i upraszcza proces załadunku towaru przy równoczesnej poprawie bezpieczeństwa oraz obniżeniu kosztów.
W ramach systemów przeładunkowych proponujemy Państwu nowoczesne, niezawodne, bezpieczne w użytkowaniu i funkcjonalne urządzenia firm Hormann i Loading System.